εικονικά-σπορ

Τα e-sports στην εποχή της καραντίνας

Deportes Virtuales

Όσο τα γήπεδα παραμένουν κλειστά και όλες οι αθλητικές οργανώσεις στον κόσμο έχουν πατήσει την παύση μέχρι νεωτέρας, το κοινό στρέφεται στο διαδικτυακό παιχνίδι και τα Ε-Σπορ. Ακόμα και αυτοί που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με βιντεοπαιχνίδια, online gaming και e-sports περνάνε περισσότερο χρόνο μπροστά από τον υπολογιστή τους και ανακαλύπτουν τον κόσμο του i-Gaming. Κατά την διάρκεια της καραντίνας, αυτού του τύπου τα παιχνίδια έχουν «αντικαταστήσει» τα αθλητικά events, και δίνουν την ευκαιρία σε όλους μας να περάσουμε κάπως πιο ευχάριστα τον χρόνο και να «έρθουμε σε επαφή» με τον κόσμο από την ασφάλεια του σπιτιού μας. Παρακάτω θα δούμε ποια είναι τα πιο δημοφιλή e-sports και πως επιβιώνει και αναπτύσσεται η βιομηχανία του i-Gaming εν καιρώ κορονοϊού.

Τι δεν έχει αλλάξει

Χιλιάδες gamers συνδέονται σε πλατφόρμες όπως το Twitch ή το YouTube για να παρακολουθήσουν live τουρνουά ή παιχνίδια, ακριβώς όπως έκαναν και πριν ξεκινήσει η καραντίνα. Μάλιστα, για τον κόσμο των e-sports τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πάρα πολύ. Τώρα που τα LANs, δηλαδή τα in-person τουρνουά, δεν είναι πλέον διαθέσιμα, η κοινότητα έχει επιστρέψει στις γνωστές συνήθειες της και παίζει από την ασφάλεια του σπιτιού της, όπως ακριβώς έκανε πάντα. Τα e-sports είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τον ψηφιακό κόσμο και αυτό σημαίνει ότι η δομή και η οργάνωση κάθε πλατφόρμας είναι ήδη έτοιμη και μπορεί να αντέξει την επιπλέον κίνηση. Αυτό από μόνο του καθιστά την μετάβαση από το offline στο online παιχνίδι.

Τα τουρνουά στην εποχή της καραντίνας

Ένα μεγάλο πλήγμα στα e-sports είναι προφανώς τα χαμένα live events που δεν μπορούν να διεξαχθούν πλέον από κοντά. Αυτό αποτελεί και την μεγαλύτερη πρόκληση των εταιρειών και των ομάδων που καλούνται να συνεχίσουν τα τουρνουά διαδικτυακά για όσο διαρκέσει αυτή η περίοδος. Όλες οι διοργανώσεις γίνονται πλέον διαδικτυακά και οι μεγαλύτερες εταιρείες προγραμματισμού ανακοινώνουν online τουρνουά. Για παράδειγμα, η Valve ανακοίνωσε τον διαδικτυακό διαγωνισμό “ESL One: Road To Rio” το οποίο θα είναι το επίσημο προκριματικό στάδιο για το παγκόσμιο τουρνουά του Νοεμβρίου. Όλα τα τουρνουά των μεγαλύτερων παιχνιδιών, από το Call of Duty μέχρι και το Overwatch ή το World of Warcraft μεταφέρονται διαδικτυακά. Βέβαια, αξίζει να πούμε ότι και κάποια πολύ μεγάλα τουρνουά ακυρώθηκαν, όπως το Mid-Season Invitational στο δεύτερο μεγαλύτερο παγκόσμιο τουρνουά του League of Legends. Αυτό σημαίνει ότι στις αρχές, μέχρι να γίνει δηλαδή η πλήρης μετάβαση προς τα διαδικτυακά τουρνουά, αλλά ακόμα και τώρα σε ορισμένες οργανώσεις, τα έσοδα από τα in-person τουρνουά ισοπεδώθηκαν.

Αύξηση της δημοτικότητας των e-sports

Οι περισσότερες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο θέσπισαν περιοριστικά μέτρα προκειμένου να σταματήσουν ή να καθυστερήσουν την διασπορά του ιού. Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι οι άνθρωποι καλούνταν να περάσουν πολύ χρόνο στο σπίτι και μακριά από τους φίλους και τις οικογένειες του. Από την αρχή της καραντίνας, τα e-sports βίωσαν μια τεράστια αύξηση στην δημοτικότητα τους, καθώς όλο και περισσότερος κόσμος έψαχνε για νέα μέσα διασκέδασης και επικοινωνίας από το σπίτι. Μάλιστα, είδαμε και αύξηση στο Στοίχημα των e-sports, δεδομένου ότι όλες οι άλλες αθλητικές διοργανώσεις έχουν αναβληθεί για την ώρα. Το δεύτερο μισό του Μαρτίου οι αναφορές στο Twitter για e-sports και online gaming αυξήθηκε κατά 71%, στις Η.Π.Α. τα βιντεοπαιχνίδια και το streaming αυξήθηκαν κατά 75% και το Twitch, η μεγαλύτερη πλατφόρμα streaming, είδε αύξηση στο κοινό του κατά ένα τρίτο μόνο μέσα σε 14 ημέρες. Είναι αλήθεια ότι τα e-sports διανύουν την καλύτερη περίοδο του, με παιχνίδια όπως το Fortnite και το Call of Duty να βλέπουν την μεγαλύτερη αύξηση από όλα.

Το οικονομικό αντίκτυπο του covid-19 στα e-sports

Μπορεί ο κόσμος των e-sports να επιβιώνει την εποχή του κορονοϊού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει δεχτεί ένα γερό πλήγμα όπως κάθε βιομηχανία και οικονομία σε όλον τον κόσμο. Η πανδημία έχει επηρεάσει την διεθνή αγορά σε τεράστιο βαθμό, περισσότερο και από την επιδημία της Ισπανικής γρίπης το 1918 ή της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008. Πολλές οργανώσεις κατάφεραν να προσαρμοστούν μεταφέροντας τα events κλπ. online και μειώνοντας το κόστος παραγωγής για να ανταπεξέλθουν καλύτερα στα μειωμένα έσοδα. Βέβαια, δεν έχουν επηρεαστεί όλες το ίδιο. Στον ευρύτερο κόσμο των e-sports, εκείνοι που δυσκολεύονται περισσότερο είναι προφανώς οι διοργανώτριες εταιρείες. Ωστόσο, η βιομηχανία των e-sports είναι από την φύση πιο ελαστική και μπορεί να προσαρμοστεί ευκολότερα στην νέα πραγματικότητα. Προφανώς και δεν επωφελείται γενικά από την περίοδο που διανύουμε, αλλά επιμέρους κατηγορίες της κοινότητας βλέπουν αύξηση και συνολικά τα e-sports επιβιώνουν την εποχή της καραντίνας.

Τα e-sports και τα αθλήματα

Με την μετάβαση των e-sports online, πολλές αθλητικές οργανώσεις αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο διαδικτυακό παιχνίδι στην προσπάθεια τους να γεμίσουν το κενό στις καρδιές των οπαδών τους. Έτσι, κάποιες ομάδες του ΝΒΑ αποφάσισαν να συνεχίσουν το παιχνίδι της σεζόν προσομοιώνοντας τους αγώνες σε διαδραστικά παιχνίδια ΝΒΑ 2Κ που στριμάρουν στο Twitch. Η Formula 1 καθιέρωσε ένα προσομοιωτή αγώνων που λαμβάνει χώρα online στην θέση των αγώνων του κανονικού της προγράμματος. Μάλιστα, στα διαδικτυακά παιχνίδια προσομοίωσης συμμετέχουν πραγματικοί οδηγοί και αναβάτες της Formula 1 και του Moto GP. Μάλιστα, σε ένα από αυτά τα παιχνίδια ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, έκανε το ντεμπούτο του στα e-sports και κέρδισε με την FDA Hublot Esports Team, σε έναν αγώνα που στρίμαρε για 12 στο μεγαλύτερο αθλητικό κανάλι των Η.Π.Α. Οργανώσεις όπως η Nascar και τα Supercars έχουν μεταφερθεί διαδικτυακά και Οι αθλητικές οργανώσεις καταλαβαίνουν πως η επαναφορά στην κανονικότητα θα πάρει αρκετό χρόνο και έτσι κάνουν ότι μπορούν για να κρατήσουν ζωντανή την ροή των αγώνων.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για το μέλλον των e-sports

Η αγορά των e-sports φάνηκε ότι άντεξε και μπόρεσε να σταθεροποιηθεί εν μέσω κρίσης. Αυτό είναι εξαιρετικά θετικό, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη συνδυαστικά και την τεράστια αύξηση στην δημοτικότητα της που είδε τον τελευταίο μήνα. Όσον αφορά το game development, το live streaming, τις κατασκευαστικές εταιρείες, τις ομάδες των e-sports και το σύνολο της βιομηχανίας των e-sports, βλέπουμε ότι η αγορά ανταπεξήλθε καλύτερα και προσαρμόστηκε γρηγορότερα, αποτελεσματικότερα και χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις σε σύγκριση με την παγκόσμια οικονομία και άλλες οικονομικές αγορές. Η μόνο κατηγορία e-sports που δεν ανέκαμψε με τον ίδιο τρόπο και είδε χειρότερα ποσοστά σε σύγκριση με την αγορά ήταν τα τουρνουά και οι διοργανώτριες εταιρείες. Ωστόσο, δεδομένου ότι ήδη γίνεται με επιτυχία η μετάβαση online και γίνονται βήματα για να προσαρμοστούν και αυτοί, είμαστε αισιόδοξοι. Τα e-sports είναι εδώ για να μείνουν περισσότερο από ποτέ, και μπορεί να δέχθηκε ένα αναπόφευκτο πλήγμα από τον covid-19, αλλά επιβιώνει και δείχνει ότι μπορεί και να διαπρέψει εν μέσω κρίσης.

Πρόσφατα σχόλια